Μαρία Λούκα

Πηγή: Omnia

Το Forensic Architecture που ασχολείται με την υπόθεση της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, έχει συντάξει μια προκαταρκτική έκθεση ανάλυσης οπτικοακουστικού υλικού.

Ήταν γνωστό από την αρχή ότι ο Ζακ Κωστόπουλος θανατώθηκε βίαια μπροστά σε δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες. Ωστόσο, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της οικογένειας του θύματος, ελάχιστοι έχουν προσέλθει να καταθέσουν στην ανακριτική διαδικασία.

Στην περιοχή στην οποία διαπράχθηκε η επίθεση, υπάρχουν αρκετά εμπορικά καταστήματα, τα οποία συνήθως διαθέτουν κάμερες ασφαλείας. Επίσης, είναι πιθανό αρκετοί από τους αυτόπτες μάρτυρες να κατέγραψαν το γεγονός. Ένας πολύ μικρός, όμως, αριθμός αυτών των καταγραφών περιέχεται στη δικογραφία, καθώς οι αρχές επέδειξαν ολιγωρία στη συγκέντρωση του οπτικοακουστικού υλικού.

Οι λήψεις που αγνοούνται

Σύμφωνα με την προκαταρτική έκθεση του ερευνητικού κέντρου, στη δικογραφία περιέχονται βίντεο από έξι πηγές: τρία από κάμερες ασφαλείας και τρία από μάρτυρες. Το Forensic Architecture αναλύοντας και συγχρονίζοντας τα συγκεκριμένα αρχεία, εντόπισε άλλες 12 συσκευές στη σκηνή που, είτε εμφανώς βιντεοσκοπούσαν, είτε είχαν τη δυνατότητα βιντεοσκόπησης.

Ανάμεσά τους ξεχωρίζουμε έναν άνδρα που φοράει μπλε μπλούζα και καφέ βερμούδα, ο οποίος εμφανίζεται σε διάφορα στιγμιότυπα της επίθεσης και βιντεοσκοπεί, αρχικά με το κινητό του και στη συνέχεια με επαγγελματική κάμερα. Από τις ενέργειες του και το είδος της κάμερας που κουβαλάει φαίνεται να πρόκειται για κάποιον επαγγελματία οπερατέρ.

Τα στιγμιότυπα από τρία διαφορετικά βίντεο στα οποία το Forensic Architecture εντοπίζει τον επαγγελματία εικονολήπτη.

Το υλικό πάντως που έχει στην κατοχή του δεν έχει φτάσει στα χέρια του ανακριτή, ούτε ο ίδιος έχει κληθεί ως μάρτυρας να καταθέσει παρότι έχει παρακολουθήσει το περιστατικό. Σε κάθε περίπτωση, χάρη στην ανάλυση του Forensic Architecture, το πρόσωπό του διακρίνεται πεντακάθαρα, οπότε οι αρχές μπορούν εύκολα να τον αναζητήσουν και να τον εντοπίσουν. Εικάζουμε δε ότι η ΕΤΙΤΑ (Ένωση Τεχνικών Ιδιωτικής Τηλεόρασης) ή ο τηλεοπτικός σταθμός με τον οποία συνεργάζεται, θα συνδράμουν – ως οφείλουν – στη διαδικασία.

Επίσης, ένας άλλος άνδρας με βερμούδα, σακίδιο και αραιωμένο μαλλί απεικονίζεται σε διάφορα σημεία να τραβάει με τη φωτογραφική του μηχανή. Ούτε αυτός έχει αναζητηθεί και εντοπιστεί. Τέλος, εντύπωση προξενεί το γεγονός ότι τη σκηνή της βάναυσης χειροπέδησης καταγράφει με το κινητό του ένας άνδρας με μαύρη ενδυμασία, στο μανίκι της μπλούζας του οποίου, μοιάζει να υπάρχει εθνόσημο.

«Αμοντάριστο» βίντεο, με… λιγότερο υλικό από το μονταρισμένο

Ένα άλλο στοιχείο από τη μελέτη του F.A. που προκαλεί ερωτηματικά, αναφέρεται στη σελίδα 3 της προκαταρκτικής έκθεσης, στη λίστα των βίντεο:

 

Απόσπασμα από τη σελ. 3 της προκαταρκτικής έκθεσης του FA

Υπάρχουν δηλαδή κομμάτια του αρχικού βίντεο της επίθεσης, αυτού που έχει τραβηχτεί με κινητό από τον όροφο του απέναντι καφέ, τα οποία έχουν προβληθεί σε τηλεοπτικά κανάλια αλλά δεν περιλαμβάνονται στο «αμοντάριστο» βίντεο που έχει κατατεθεί στη δικογραφία.

Υπενθυμίζουμε ότι το Forensic Architecture έχει διαμορφώσει μια ειδική πλατφόρμα στην οποία όσα άτομα έχουν στην κατοχή τους οπτικοακουστικό υλικό από τη στιγμή της δολοφονίας του Ζακ Κωστόπουλου, μπορούν να το καταθέσουν ανώνυμα. Το υλικό αυτό είναι πολύτιμο για την πορεία των ερευνών.

Έκκληση για Οπτικοακουστικό Υλικό σχετικά με την δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου