Πηγή: Prin.gr

Παναγιώτης Κεφαλληνός

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ είναι ιδιωτική εταιρεία παροχής σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα, με ιδιοκτήτη πλέον την Trenitalia και έσοδα 106,3 εκατ. ευρώ για το 2020.

Η ανώνυμη εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ιδρύθηκε στις 19/12/2005 και αποτέλεσε κατά τη σύστασή της, θυγατρική εταιρεία της ΟΣΕ ΑΕ σε ποσοστό 100%. Από την 1/1/2007 (κυβέρνηση ΝΔ) και μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόσχισης κλάδου και εισφοράς του από τη μητρική εταιρεία ΟΣΕ ΑΕ, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανέλαβε τη λειτουργία και εκμετάλλευση όλων των μεταφορών (επιβατικών, εμπορευματικών κλπ). Έκτοτε, λειτουργεί ως πλήρως ανεξάρτητη εταιρεία με ξεχωριστή διοίκηση και οργάνωση.

Τον Ιούλιο του 2007 (κυβέρνηση ΝΔ) ολοκληρώθηκε η διαδικασία συγχώνευσης με απορρόφηση από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ της εταιρείας Προαστιακός ΑΕ (η οποία διαχειριζόταν τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Αθήνας), προσθέτοντας στο αντικείμενό της και τη διαχείριση και λειτουργία των προαστιακών γραμμών.

Το Δεκέμβριο του 2008 (κυβέρνηση ΝΔ) η ΟΣΕ ΑΕ μεταβίβασε το σύνολο των μετοχών που κατείχε επί του μετοχικού κεφαλαίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στο ελληνικό δημόσιο, το οποίο κατείχε από την 31/12/2008 το σύνολο των μετοχών (100%) της εταιρείας. Τον Απρίλιο του 2013 (κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) μεταβιβάσθηκε και περιήλθε το σύνολο των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ κατά πλήρη κυριότητα στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), κυριότητας του Ελληνικού Δημοσίου και, έκτοτε, το ΤΑΙΠΕΔ ήταν ο μοναδικός μέτοχος της εταιρείας.

Στις 18 Ιανουαρίου 2017 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ) υπεγράφη, από τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Ferrovie dello Stato Italiane Group (FSI), η σύμβαση πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ  στην FSI, έναντι συνολικού τιμήματος 45 εκατ. ευρώ. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2017 (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ), ολοκληρώθηκε η πώληση και μεταβίβαση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στην FSI.

Πέρα από τα τραγικά γεγονότα της 25ης Ιανουαρίου στην Οινόη, που εγκατέλειψε στην τύχη τους πάνω από 200 επιβάτες, η εν λόγω εταιρεία, μεταξύ των άλλων είναι και υπεύθυνη για τους θανάτους αρκετών συμπολιτών μας στις γραμμές του τρένου, οι οποίοι συμβαίνουν κατά καιρούς, από το 2017, στις γειτονιές της 4ης δημοτικής κοινότητας.

Αναφωνούν Πορδο…σάλτε, Γεωργιάδης, Οικονόμου, Μητσοτάκης, στα πρωινάδικα και τα διαγγέλματά τους: «Μα καλά αυτό είναι το ελληνικό δημόσιο», «ανίκανο, γραφειοκρατικό, με χρονοβόρες διαδικασίες». Το ξέρουμε χρόνια το παραμύθι: «Δώστε τα επιτέλους σ’ έναν ιδιώτη να δούμε άσπρη μέρα»…

Και η άσπρη μέρα ήρθε και είδαμε τα αποτελέσματα της ικανότητας ενός ιδιώτη που προσκυνάει μόνο το κέρδος, όπως κάνει βέβαια και το κράτος (κεντρικό και τοπικό) και οι θεσμοί του, οι οποίο παίζουν ρόλο μεσάζοντα.

Προσέξτε μια λεπτομέρεια: Το 2017 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεπουλήθηκε αντί πινακίου φακής με το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. Σήμερα, στοιχεία από τον ισολογισμό της για το 2020: Έσοδα 106,3 εκατ. ευρώ μόνο για ένα έτος (2020) και μεσούσης της πανδημίας.

Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε; Να γιατί σκοτώνεται ο κόσμος στις γραμμές και τις αφύλακτες διαβάσεις. Να γιατί ο κόσμος ξεπάγωσε τις προάλλες το βράδυ στην Οινόη, χωρίς ενημέρωση, ένα μπουκάλι νερό, λίγο τσάι, μια φρυγανιά.

Όλα για το κέρδος, στην ίδια γραμμή πλεύσης κράτος και κυβέρνηση (σήμερα της ΝΔ, προχτές του ΣΥΡΙΖΑ). Υπηρέτες του κέρδους. Πόσο θα τους αντέχουμε; Καιρός να τελειώνουμε με δαύτους (εταιρείες, ιδιοκτήτες, πολυεθνικές, κράτος των καπιταλιστών) ή να υποταχτούμε, περιμένοντας να μας εξαφανίσουν.