Πηγή: ΕΦΣΥΝ

Χρήστος Κάτσικας

Η δημοσιοποίηση των Ελάχιστων Βάσεων Εισαγωγής (ΕΒΕ) για κάθε πανεπιστημιακό τμήμα ή σχολή επιβεβαιώνει τις προβλέψεις και ολοκληρώνει την εικόνα καταστροφής που επιφύλαξε το υπουργείο Παιδείας για τους μαθητές της πανδημίας.

Οι πιο «ευνοϊκές» εκτιμήσεις προβλέπουν πως λόγω του εξεταστικού συστήματος Κεραμέως θα αποκλειστούν πολύ περισσότεροι από 10.000 υποψήφιοι σε σχέση με πέρυσι ενώ πάνω από 15.000 θέσεις εισακτέων θα μείνουν κενές και θα φανεί καθαρά ότι η «προσφορά» 77.000 θέσεων εισακτέων ήταν μια  «προσφορά» σε ανεπιθύμητους καλεσμένους καθώς για το σύστημα Μητσοτάκη – Κεραμέως ο κάθε ένας πρέπει να κάνει τις σπουδές που αναλογούν στην κοινωνικοοικονομική θέση της οικογένειάς του.

Τα κυβερνητικά επιχειρήματα περί μαθητών που μπαίνουν στο πανεπιστήμιο με «λευκή κόλλα» κατέρρευσαν από τους ίδιους τους αριθμούς, αφού υποψήφιοι με πολύ υψηλές βαθμολογίες, που είχαν την «ατυχία» να επιλέξουν σχολές με ειδικά μαθήματα αποκλείονται από σχολές και τμήματα της προτίμησής τους.

Το επιτελείο του ΥΠΑΙΘ προσπάθησε μέσω του χειρισμού των θεμάτων να αποδείξει ότι φέτος, χρονιά της τηλεκπαίδευσης ελέω Κεραμέως, αυξάνονται οι αριστούχοι και ανεβαίνουν οι επιδόσεις. Πέτυχε χιλιάδες να δημιουργήσει χιλιάδες αποκλεισμένους από τα Πανεπιστήμια αλλά και χιλιάδες υψηλόβαθμους υποψήφιους αποκλεισμένους από τις σχολές της προτίμησής τους

Δημοσιεύουμε παρακάτω Ανοικτή επιστολή του μαθητή Κατάκαλου Διονύση μαθητή του 1oυ προτύπου Λυκείου Αθηνών στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.

Ο Διονύσης συγκεντρώνει 20.988 και όμως δεν εισάγεται στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ ή του ΑΠΘ λόγω της ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα

Δημοσιεύουμε μέρος της επιστολής

Αξιότιμη κα υπουργέ,

Γνωρίζω ότι ο χρόνος σας είναι περιορισμένος και για αυτόν τον λόγο θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος χωρίς να σταθώ σε προσωπικές απόψεις. Είμαι τελειόφοιτος μαθητής του λυκείου και από σήμερα ένας Αποτυχημένος άριστος και συμμετείχα στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις στοχεύοντας να εισαχθώ στην Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ.

Κατάφερα με κόπο να συγκεντρώσω 20.988 μονάδες στο σύνολο (17.898 μονάδες στα μαθήματα και 3.090 στο σχέδιο), δηλαδή 1838 μονάδες πάνω από την περσινή βάση. Όμως σήμερα έμαθα ότι παρότι αρίστευσα δεν θα μπορέσω να εισαχθώ στο ΕΜΠ, ούτε στην δεύτερη επιλογή μου που ήταν το ΑΠΘ. Αυτό συμβαίνει γιατί στο ελεύθερο σχέδιο η βαθμολογία μου ήταν 13.6 μονάδες ενώ η ΕΒΕ του αντίστοιχου ειδικού μαθήματος ήταν 14.0. Έτσι για 0.43 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο μου στερείται η θέση για την οποία πάλεψα.

Σκεπτόμενος τα παραπάνω και γνωρίζοντας ότι δεκάδες συμμαθητές μου βρίσκονται στην ίδια κατάσταση, μου δημιουργούνται οι εξής απορίες:

Δεν είναι άδικο το ίδιο νομοσχέδιο που «διακρίνει» τους άριστους να τους αποκλείει συγχρόνως και από τα πανεπιστήμια; Και

Πως καλείται ένας μαθητής που δεν κάνει σχέδιο στο σχολείο και διδάσκεται ελεύθερο και γραμμικό διαδικτυακά να μπορέσει να αποδώσει ικανοποιητικά;

Εμείς σημειώνουμε επιπρόσθετα : Όσον αφορά το μάθημα του ελεύθερου και γραμμικού σχεδίου, που εκτοπίστηκε εκτός διδακτικού ωραρίου στη Γ’ Λυκείου αν και πανελλαδικώς εξεταζόμενο, η κυβέρνηση επιμένει να μη δίνει απάντηση (ούτε στη Βουλή σήμερα) πόσοι από τους περίπου 1.500 υποψήφιους φέτος που εξετάστηκαν στο σχέδιο, το είχαν διδαχθεί στο δημόσιο σχολείο και πόσοι υποχρεώθηκαν να καταφύγουν σε φροντιστήρια».