Της Ιωάννας Μπρατσολιά
Πηγή: AcapellaWebRadio
Είναι από τις πιο εκκεντρικές περσόνες, χειρίζεται εξαιρετικά καλά τον λόγο και φοράει φουστανέλα. Τι είναι;
Είναι ο Τσολιάς, ο οποίος παρέα με την μπάντα του “Τσόλια Μπαντ” εμφανίζονται αυτή την περίοδο τα Σάββατα στον Σταυρό του Νότου plus. Τον βρήκαμε, τον ρωτήσαμε, μας απάντησε και το μόνο που μένει είναι να διαβάσετε όλα όσα είπαμε, λίγο πριν την τελευταία του παράσταση, το Σάββατο 2 Μαρτίου με καλεσμένες την Ελευθερία Πάτση και την Μυρτώ Βασιλείου.
Είσαι ίσως ο πιο ετοιμόλογος άνθρωπος που έχουμε ακούσει, ενώ όσα απαντάς είναι πάντα στοχευμένα. Υπάρχουν φορές που ενοχλείσαι, ίσως και να στενοχωριέσαι, με αυτά που έχεις ακούσει κατά καιρούς;
Υπερβολές. Πείτε κι άλλες! Λολ (που λένε και οι νεότεροι). Ο ρόλος ο δικός μου δεν είναι ούτε να ενοχλούμαι, ούτε να στεναχωριέμαι. Χρειάζεται μια ψυχραιμία και μια αποστασιοποίηση για να αντιμετωπίσεις όλες αυτές τις διαφορετικές φωνές και απόψεις.
Η πολιτική σάτιρα στην Ελλάδα μέχρι που “μπορεί” να φτάσει δεδομένης της λογοκρισίας που επικρατεί;
Η λογοκρισία αφορά μόνο αυτόν που την κάνει και το κοινό. Δεν αφορά τον καλλιτέχνη. Είναι ένα όπλο που νομίζουν πως έχουν οι λογοκριτές, κατά της σάτιρας και της ελευθερίας του λόγου. Αυτός που «πλήττεται» στην ουσία όμως είναι το κοινό. Χρέος του καλλιτέχνη είναι να ξαναβρεί την επαφή του με δέκτη του και να δημιουργήσει τις συνθήκες για να μοιραστεί ξανά την τέχνη του. Η απάντηση λοιπόν είναι πως η πολιτική σάτιρα μπορεί να φτάσει σε κάθε γωνιά, σε κάθε συνείδηση.
Σε αυτές σου τις παραστάσεις έχει υπάρξει κόσμος ο οποίος να ενοχλήθηκε και να στο επικοινώνησε, παρόλο που θα έπρεπε να ξέρει τι πάει να παρακολουθήσει;
Φέτος έχουμε ήδη δώσει 20 περίπου παραστάσεις σε Αθήνα και επαρχία. Στο σύνολο αυτών των παραστάσεων έχουν έρθει 2-3 άνθρωποι να μου πουν ότι κάτι τους ενόχλησε. Πάντα βέβαια τους ακούω και λαμβάνω υπόψη μου την όποια ενόχληση. Πάντα βέβαια κάποιος θα υπάρχει που ενοχλείται. Εξάλλου αυτή είναι η δουλεία της σάτιρας. Σάτιρα που δεν ενοχλεί δεν είναι σάτιρα. Είναι δημόσιες σχέσεις ή κωλοτρίψιμο με την εξουσία.
Έχει υπάρξει φορά που να μην ένιωθες ότι μπορείς να υποστηρίξεις την περσόνα την οποία έχεις δημιουργήσει;
Όχι. Φρόντιζα πάντα το πλαίσιο στο οποίο κινούμουν να είναι ένα πλαίσιο που μου ταιριάζει ηθικά και αισθητικά, έτσι ώστε να μπορώ να εκφραστώ δημιουργικά μέσα από τους ρόλους μου.
Είσαι χρόνια στον χώρο των μέσων επικοινωνίας. Τι αλλαγές παρατηρείς στον κόσμο με τον οποίο συναναστρέφεσαι;
Ο κόσμος έχει γίνει πιο επιθετικός στα λόγια και ανυπόμονος στις πράξεις, χωρίς όμως να κάνει κάτι για αυτό. Είναι ανυπόμονος για κάτι ιδανικό, χωρίς να έχει θέσει τα θεμέλια για αυτό το ιδανικό. Είναι επιθετικός για κάτι άδικο, χωρίς να διεκδικεί το δίκιο του.
Περίμενες την επιτυχία που κάνει η “Καθαρή Εξόδιοc”;
Μια επιτυχία δεν μπορεί να είναι αναμενόμενη. Αν προκύψει είναι ένα πολύ ευχάριστο γεγονός. Ο στόχος μου όταν ετοιμάζω μια παράσταση είναι να παρουσιάσω ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα που να με εκφράζει και ιδανικά να αφορά τον κόσμο. Αν αυτό που λες έχει μια αλήθεια και μια αυθεντικότητα, αυξάνονται οι πιθανότητες να το αγκαλιάσει ο κόσμος.
Με ποιο κριτήριο επιλέγεις την “άλλη” κάθε φορά;
Κυρίως καλλιτεχνικό, αλλά και προσωπικό. Αρχικά επιδίωκα να είναι ένα πρόσωπο κάθε φορά που να μπορεί να ενταχθεί σε μια πολιτικό-σατιρική παράσταση, να έχει τη διάθεση να τσαλακωθεί και να μπορεί να υπηρετήσει το συγκεκριμένο είδος. Γι’ αυτό και απευθύνθηκα σε πρόσωπα που εκτιμώ, που έχουν σχέση με το πολιτικό τραγούδι και σε πρόσωπα που λόγω της προσωπικής μας σχέσης και χημείας θα ήταν ανοιχτά στην όποια πρόκληση.