Πηγή: Jacobin
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς ανακοίνωσε σε Συνέντευξη Τύπου ότι από το 2019 και μετά δεν έχουν καλυφθεί στον σιδηρόδρομο οργανικές θέσεις εργασίας, με αποτέλεσμα οι στελεχωμένες οργανικές θέσεις να είναι σήμερα 554 έναντι των 2.100 που προβλέπονται. Επιβεβαιώνεται έτσι, πλήρως η έρευνα του Jacobin για την υποστελέχωση στον σιδηρόδρομο και για τη χειροτέρευση των συνθηκών ακόμα και μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Με αφορμή τα στοιχεία που κοινοποίησε η Ομοσπονδία, ρωτήσαμε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, ο οποίος δήλωσε πως έχουν γίνει 120 προσλήψεις.
Επίσης αρνήθηκε ότι οι οργανικές θέσεις δεν έχουν μειωθεί και μάλιστα, δήλωσε ότι δεν φυτρώνουν τα λεφτά και για να δικαιολογήσει τη μόνιμη υποστελέχωση, επικαλέστηκε τον (νεοφιλελεύθερο) κανόνα του μια πρόσληψη για κάθε αποχώρηση.
Ακολουθεί ολόκληρη η απομαγνητοφώνηση:
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, σε συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι όσο είστε στην Κυβέρνηση δεν έχετε καλύψει ούτε μια οργανική θέση στον Σιδηρόδρομο. Λένε ψέματα οι σιδηροδρομικοί;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχουμε καλύψει, δεν αναφέρομαι στα μπλοκάκια που έχουν γίνει συγκεκριμένες προσλήψεις στις οποίες έχουμε αναφερθεί αναλυτικά, αναφέρομαι σε μόνιμες προσλήψεις, 120 οργανικές θέσεις και αυτή τη στιγμή θα βγει μια προκήρυξη, αυτές τις ημέρες, από όσο γνωρίζω, φαντάζομαι θα έχουμε και ανακοινώσεις από την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επιπλέον 140 οργανικών θέσεων. Έχω απαντήσει αναλυτικά σε προηγούμενες ενημερώσεις πολιτικών συντακτών, σας παραπέμπω και σε προηγούμενες απαντήσεις μου.
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Μπορείτε να μας πείτε έναν αριθμό ΦΕΚ, με βάσει τον οποίο οι 120 που λέτε δεν είναι μπλοκάκια, αλλά είναι οργανικές θέσεις;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όπως καταλαβαίνετε δεν είμαι ένα κινητό Εθνικό Τυπογραφείο για να θυμάμαι τους αριθμούς ΦΕΚ, αλλά προφανώς μπορούμε να ρωτήσουμε το αρμόδιο Υπουργείο και να σας ενημερώσουμε για τις ακριβείς λεπτομέρειες. Ούτως ή άλλως αναπαράγω την επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Η Πανελλήνια Ομοσπονδία δήλωσε ότι, μιλάω για την ίδια συνέντευξη Τύπου, η Πανελλήνια Ομοσπονδία δήλωσε ότι από τις 2.100 οργανικές θέσεις στο σιδηρόδρομο, καλύπτονται σήμερα, μόλις 554. Θυμίζω, σας ρωτήσαμε, για τα ευρήματα της έρευνάς μας, με βάση την οποία οι στελεχωμένες οργανικές θέσεις, δύο χρόνια από τα Τέμπη, είναι 25% λιγότερες απ’ ό,τι τη νύχτα των Τεμπών. Απαντώντας στην έρευνά μας, είχατε πει πριν από δύο εβδομάδες, θα επιστρέψετε με πλήρη στοιχεία για τους εργαζόμενους στο σιδηρόδρομο. Με τα πλήρη στοιχεία που έχετε πια, επιβεβαιώνετε ή διαψεύδετε ότι οι καλυμμένες οργανικές θέσεις, δύο χρόνια από τα Τέμπη, έχουν μειωθεί;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δύο χρόνια από τα Τέμπη οι καλυμμένες οργανικές θέσεις δεν έχουν μειωθεί και από το 2019 μέχρι σήμερα οι οργανικές θέσεις έχουν αυξηθεί. Σας έχω απαντήσει πάνω από δέκα φορές για το ζήτημα των οργανικών θέσεων, μπορεί να λέω και λίγες τον τελευταίο ενάμιση μήνα, μπορείτε να λάβετε κι εσείς απευθείας αναλυτική ενημέρωση από το αρμόδιο υπουργείο και σε κάθε περίπτωση, επειδή αναφέρεστε συνεχώς σε οργανικές θέσεις, θα έπρεπε να γνωρίζετε ότι δυστυχώς, λόγω του νέου κανόνα στο κράτος, περί μίας πρόσληψης ανά μία αποχώρηση, γιατί υπάρχουν συγκεκριμένα χρήματα και συγκεκριμένος προϋπολογισμός, μακάρι να υπήρχαν λεφτά για πολλές περισσότερες προσλήψεις, αλλά μιλάμε για τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων, συμπεριλαμβανομένων και των δημοσίων και των ιδιωτικών υπαλλήλων, εκτός εάν έχετε μία ιδέα για το πώς μπορούν να φυτρώσουν από κάπου λεφτά, μακάρι να τη βρίσκαμε, πραγματικά το λέω, δεν το λέω ειρωνικά, για να έχουμε όλοι καλύτερες απολαβές, κυρίως οι συμπολίτες μας που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη, υπάρχει απόσταση μεταξύ των οργανικών θέσεων, σχεδόν στο σύνολο των Υπηρεσιών, με τις θέσεις οι οποίες καλύπτονται, όχι τώρα, εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Αυτό που έχει καταφέρει αυτή η κυβέρνηση είναι να μειώσει αυτήν την απόσταση σε κρίσιμους τομείς, όπως είναι και ο σιδηρόδρομος, όπως είναι και η υγεία, όπως είναι και η Παιδεία, κάνοντας για παράδειγμα τους περισσότερους διορισμούς στην Παιδεία, εδώ και πάρα πολλά χρόνια , πάνω από 20 χρόνια. Μάλιστα, εμείς ήμασταν η κυβέρνηση που κάναμε για πρώτη φορά διορισμούς στην ειδική αγωγή, κάναμε πολλούς περισσότερους διορισμούς απ’ ό,τι αποχωρήσεις στην Υγεία, ο κανόνας ένα προς ένα είναι συνολικά για το κράτος. Αυτό που μπορεί να κάνει το υπουργείο Εσωτερικών σε συνεννόηση με τα συναρμόδια υπουργεία είναι να κατανέμει τις προσλήψεις, αφού ξέρει πόσες είναι συνολικά οι αποχωρήσεις, υπέρ κάποιων τομέων δραστηριοτήτων που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη προσλήψεων. Κανείς, λοιπόν, δεν αρνήθηκε ότι υπάρχει απόσταση μεταξύ των οργανικών θέσεων και των θέσεων που καλύπτονται. Μειώθηκε πάρα πολύ το προσωπικό του ΟΣΕ, μετά το πρώτο μνημόνιο και στη συνέχεια στα επόμενα, ήταν ένας εκ των λόγων η υποστελέχωση που επεσήμανε και ο ΕΔΟΑΣΑΜ, δεν το αρνήθηκε αυτό, αλλά είμαστε η πρώτη κυβέρνηση που και με μπλοκάκι και με μόνιμες προσλήψεις έχουμε πάρει παραπάνω προσωπικό από τον ΟΣΕ. Μπορείτε, όμως, να απευθύνετε και σχετικό ερώτημα στο αρμόδιο υπουργείο, θα το κάνουμε και εμείς, θα σας πούνε αναλυτικά δεδομένα.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Μιλήσατε για τον κόφτη στις προσλήψεις, μα σε αυτά τα πεντέμισι χρόνια διακυβέρνησης προσλάβατε χιλιάδες αστυνομικούς, αλλά κανέναν σιδηροδρομικό ή με βάση τη δική σας εκτίμηση 120 σιδηροδρομικούς. Μπορείτε, όμως, να διορθώσετε ακόμα αυτό το λάθος, αλλά το 2025 προγραμματίζονται 1.750 προσλήψεις αστυνομικών και δεν ξέρουμε πόσες σιδηροδρομικών. Γιατί προσλαμβάνετε 1.750 αστυνομικούς και όχι 1.550 σιδηροδρομικούς, ώστε να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις και να υπάρχει στοιχειώδης ασφάλεια;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Γιατί, -καταρχάς δεν μπορώ να επιβεβαιώσω τους αριθμούς που λέτε, δεν έχω λόγο να σας αμφισβητήσω-, αλλά έστω ότι ισχύουν οι αριθμοί που λέτε, χρειαζόμαστε και αστυνομικούς και σιδηροδρομικούς και γιατρούς και νοσηλευτές και εκπαιδευτικούς και θα προσλαμβάνουμε όσους περισσότερους υπαλλήλους μπορούμε να προσλάβουμε με βάση τον κανόνα 1:1, κυρίως με έμφαση τις υπηρεσίες και τους τομείς που έχει ανάγκη ο κόσμος, η κοινωνία, οι πολίτες, το κράτος. Έχουμε ανάγκη και σιδηροδρομικούς και προσλαμβάνουμε σιδηροδρομικούς, όπως σας έχω απαντήσει, έχουμε ανάγκη και εκπαιδευτικούς και έχουμε προσλάβει 38.000 εκπαιδευτικούς, έχουμε ανάγκη και υγειονομικούς και έχουμε αυξήσει κατά 10%, παρά τις αποχωρήσεις, το υγειονομικό προσωπικό, όχι μόνο ιατρικό και νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό στα νοσοκομεία και στα Κέντρα Υγείας. Ναι, και έχουμε ανάγκη και αστυνομικούς, γιατί πρέπει όσο το δυνατόν περισσότερες γειτονιές στη χώρα να είναι όλο και πιο ασφαλείς και να ακούμε όλο και περισσότερες επιτυχίες της Αστυνομίας και κατά του οργανωμένου εγκλήματος και κατά μεμονωμένων περιπτώσεων και να υπάρχει Αστυνομία σε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές, ούτως ώστε οι κάθε λογής παραβατικοί, μικροπαραβατικοί, μεγαλύτερης έκτασης παραβατικοί να οδηγούνται στο φυσικό τους χώρο που είναι η φυλακή.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Εδώ πάντως υπάρχει ένα σταυροδρόμι. Με βάση τις κατευθύνσεις της Κυβέρνησης θεωρείται πιο σημαντικό, αντί να καλυφθούν οι οργανικές θέσεις στον Σιδηρόδρομο, ενώ υπάρχουν τα λεφτά, να προσληφθούν αστυνομικοί;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Και σας απάντησα πριν από δύο ερωτήσεις, τι συμβαίνει με τις οργανικές θέσεις και με τις προσλήψεις του Δημοσίου. Αν δείτε τις προηγούμενες απαντήσεις μου, νομίζω ότι θα καλυφθείτε.