Πηγή: Jacobin
Ακόμα μία τραγελαφική στιγμή σημειώθηκε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, όταν ο Χρήστος Αβραμίδης, ζήτησε την ενημέρωση που είχε προαναγγελθεί σχετικά με τις οργανικές θέσεις στον σιδηρόδρομο. Συγκεκριμένα, ήδη απο τις 20 Φεβρουαρίου που είχε τεθεί το θέμα, ο Παύλος Μαρινάκης είχε πει πως: «Θα επανέλθω να σας πω ακριβώς από τα Τέμπη μέχρι σήμερα τη διαφορά αποχωρήσεων και προσλήψεων».
Όμως ενώ τέθηκε πολύ καθαρά το συγκεκριμένο ερώτημα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος απέφυγε να απαντήσει. Έτσι ο δημοσιογράφος Χρήστος Αβραμίδης επανήλθε με επαναληπτική ερώτηση: «Σας ρωτήσαμε κάτι συγκεκριμένο. Πόσες θέσεις καλύπτονταν τον Φεβρουάριο του 2023, οργανικές και πόσες καλύψατε σήμερα; Δύο νούμερα είναι αυτά.» Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ισχυρίζεται ότι απάντησε και σα να μην έφτανε αυτό δηλώνει πως «Τέτοια αναλυτική ενημέρωση δεν νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί».
Όμως το ακόμα πιο τραγικό είναι ότι ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης έκανε ακόμα ένα, ας το πούμε, λάθος. Στην προηγούμενη ενημέρωση είχε λάβει την εξής ερώτηση: «Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς, σε συνέντευξη Τύπου δήλωσε ότι όσο είστε στην Κυβέρνηση δεν έχετε καλύψει ούτε μια οργανική θέση στον Σιδηρόδρομο. Λένε ψέματα οι σιδηροδρομικοί;»
Ο εκπρόσωπος της κυβέρνησης είχε απαντήσει ότι: «Έχουμε καλύψει, δεν αναφέρομαι στα μπλοκάκια που έχουν γίνει συγκεκριμένες προσλήψεις στις οποίες έχουμε αναφερθεί αναλυτικά, αναφέρομαι σε μόνιμες προσλήψεις, 120 οργανικές θέσεις. και αυτή τη στιγμή θα βγει μια προκήρυξη, αυτές τις ημέρες, από όσο γνωρίζω, φαντάζομαι θα έχουμε και ανακοινώσεις από την νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, επιπλέον 140 οργανικών θέσεων. Έχω απαντήσει αναλυτικά σε προηγούμενες ενημερώσεις πολιτικών συντακτών, σας παραπέμπω και σε προηγούμενες απαντήσεις μου.»
Εμείς, ως Jacobin, γνωρίζοντας ότι οι 120, πρώτον είναι λιγότεροι από 120 και δεύτερον δεν καλύπτουν οργανικές θέσεις ρωτήσαμε πολύ απλά: «Μπορείτε να μας πείτε έναν αριθμό ΦΕΚ, με βάσει τον οποίο οι 120 που λέτε δεν είναι μπλοκάκια, αλλά είναι οργανικές θέσεις;» Και σήμερα ήρθε η απάντηση που ακούτε. Αντί για το ΦΕΚ των 120 (που δεν υπάρχει γιατί δεν θα είναι οργανικές θέσεις) απαντάει με το ΦΕΚ των 140. Δηλαδή προσλήψεων που ΘΑ γίνουν, οργανικών θέσεων που ΘΑ καλυφθούν. Απαντάει δηλαδή πάλι σε άλλη ερώτηση.
Λέει όμως κάτι και για τους «120». Λέει ότι «βρίσκονται στο τελικό στάδιο της εκπαίδευσης, 59 σταθμάρχες και 50 κλειδούχοι, σύνολο 109 άτομα, που έχουν προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2024 και αναμένεται να αναλάβουν υπηρεσία το προσεχές διάστημα» και στη συνέχεια για να πάει την κουβέντα στους 140 λέει «όσον αφορά το μόνιμο προσωπικό». Δηλαδή οι «120» πρώτον είναι απλώς 109 και δεύτερον δεν είναι μόνιμο προσωπικό. Δεν καλύπτουν οργανικές θέσεις.
Επομένως τι αποδεικνύεται; Αφού οι 140 ΘΑ προσληφθούν. Και αφού οι 109 δεν είναι μόνιμο προσωπικό γίνεται πασιφανές αυτό που υποστήριξαν οι σιδηροδρομικοί και η έρευνά μας πριν μερικές εβδομάδες. Δεν έχουν καλύψει ούτε μια οργανική θέση, οι στελεχωμένες οργανικές είναι -25% από τη νύχτα των Τεμπών και η κυβέρνηση μας δουλεύει.
Ακολουθεί ολόκληρη η απομαγνητοφώνηση:
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Αποκαλύψαμε ότι σήμερα στελεχώνονται στον ΟΣΕ, λιγότερες οργανικές θέσεις, από ότι την νύχτα των Τεμπών, το διαψεύσατε και μας είπατε ότι θα λάβετε ενημέρωση από το αρμόδιο Υπουργείο, οπότε θα θέλαμε αν γίνεται να μας πείτε αυτά τα νούμερα, δηλαδή πόσες οργανικές θέσεις καλύπτονταν τον Φεβρουάριο του 2023 και πόσες καλύπτονται σήμερα.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας διαβάζω την επίσημη ενημέρωση που λάβαμε για τις προσλήψεις από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Στον ΟΣΕ αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο τελικό στάδιο της εκπαίδευσης, 59 σταθμάρχες και 50 κλειδούχοι, σύνολο 109 άτομα, που έχουν προσληφθεί τον Σεπτέμβριο του 2024 και αναμένεται να αναλάβουν υπηρεσία το προσεχές διάστημα, μετά το Πάσχα οι κλειδούχοι και τέλη Ιουλίου οι σταθμάρχες. Όσον αφορά στο μόνιμο προσωπικό, εξελίσσεται η πρακτική δοκιμασία για ειδικότητες πεδίου, που περιλαμβάνει η ενιαία προκήρυξη ΑΣΕΠ για πρόσληψη 140 ατόμων με βάσει την ΠΥΣ 50/4-11-2021, επειδή μου είχατε ζητήσει και ΦΕΚ και 31/27-9-2022. Συνεχίζεται η πρακτική δοκιμασία για τους σταθμάρχες, τους κλειδούχους και ηλεκτρολόγους, ενώ έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για ηλεκτρονικούς και χειριστές μηχανημάτων έργων, 34 άτομα. Λόγω της ενιαίας προκήρυξης απαιτείται η πλήρωση του συνόλου των θέσεων, ώστε να περαιωθεί τυπικά η διαδικασία και εκτιμάται ότι ο διαγωνισμός θα ολοκληρωθεί στα τέλη Απριλίου. Με την ΠΥΣ 50/4-11-2021, εγκρίθηκε η πρόσληψη μέσω ΑΣΕΠ, 140 ατόμων που βρίσκεται σε τελικό στάδιο, στους οποίους περιλαμβάνονται 57 σταθμάρχες και 49 κλειδούχοι, που θα καλύψουν πάγιες ανάγκες προσωπικού και κυκλοφορίας πανελλαδικά. Επίσης έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Εσωτερικών με τον αριθμό 51/30-9-2024, νέα αύξηση του προσωπικού, κατά 100 επιπλέον μόνιμους υπαλλήλους, πάλι μέσω ΑΣΕΠ. Οι θέσεις για τους χειριστές μηχανημάτων, ΔΕ χειριστές μηχανημάτων έργου, έχουν προκύψει προσληπτέοι και για τις 9 θέσεις. Οι θέσεις για τους τεχνίτες ηλεκτρονικούς, έχουν προκύψει προσληπτέοι και για τις 9 θέσεις. Οι θέσεις για τους ΔΕ τεχνίτες ηλεκτρολόγοι, έχουν προκύψει προσληπτέοι από τις 16 θέσεις, οι 10 θέσεις. Στις 22 Μαρτίου του 2025 υπάρχει πρακτική δοκιμασία 33 ατόμων, έχει προγραμματιστεί και άλλη πρακτική δοκιμασία, τέλος του μήνα. Για τις θέσεις, για τους ΔΕ σταθμάρχες έχουν προκύψει προσληπτέοι για τις θέσεις: ΚΘ 226, δηλαδή στην Κόρινθο 2 θέσεις, στην Λάρισα 4 θέσεις, στην Φθιώτιδα 2 θέσεις, στον Έβρο 5 θέσεις, στο Κιλκίς 3 θέσεις, στην Πέλλα 2 θέσεις, στην Ξάνθη 1 θέση, στην Δράμα 1 θέση, στην Αθήνα από τις 7 θέσεις εκκρεμούν οι 4. Από τις 7 θέσεις, στην Δ. Αττική εκκρεμούν 3, στον Πειραιά από τις 4 θέσεις εκκρεμεί 1, στην Α. Αττική από τις 3 θέσεις εκκρεμούν και οι 3. Στην Βοιωτία από τις 3 θέσεις εκκρεμούν οι 2. Από τις 13 θέσεις στην Θεσσαλονίκη εκκρεμούν οι 4. Εάν δεν έρθουν όλοι στην πρακτική δοκιμασία ή αποτύχουν θα υπάρξει επανάληψη της πρακτικής δοκιμασίας με κλήσεις από την λίστα κατάταξης των επιλαχόντων. Για τις θέσεις για τους ΔΕ προσωπικού ελιγμών κλειδούχων, η διαδικασία είναι σε εξέλιξη.
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Κύριε Μαρινάκη σας ρωτήσαμε κάτι συγκεκριμένο. Πόσες θέσεις καλύπτονταν τον Φεβρουάριο του 2023, οργανικές και πόσες καλύψατε σήμερα; Δύο νούμερα είναι αυτά.
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας απάντησα με την επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Εάν δεν σας καλύπτει η απάντηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, που είναι αναλυτικότατη, μπορείτε να κάτσετε να την μελετήσετε, μπορείτε να επανέλθετε με αίτημα στο αρμόδιο Υπουργείο, έχει γραφείο Τύπου, αν δεν σας καλύπτει η ενημέρωση να πάρετε και άλλες απαντήσεις. Τέτοια αναλυτική ενημέρωση δεν νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί, είναι ενημέρωση πολιτικών συντακτών, μπορείτε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα. Εσείς είχατε πει ότι δεν έχουν γίνει προσλήψεις και ότι δεν υπάρχει το ΦΕΚ. Σας απάντησα αναλυτικά, δείτε τις προσλήψεις, δείτε τα ΦΕΚ, διαβάστε τα και αξιολογείστε τα.
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Μας είπατε 20 Φεβρουαρίου…
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Παρακαλώ, δεν επανέρχομαι…
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: …αυτολεξεί, θα επανέλθω να σας πω …
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας παρακαλώ, δεν έχετε τον λόγο.
Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: ….ακριβώς, την διαφορά αποχωρήσεων – προσλήψεων ..
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχετε τον λόγο. Σας είπα ακριβώς όλα τα στοιχεία τα οποία ζητήσατε, μελετήστε τα και αξιολογείστε τα, ότι συμπέρασμα θέλετε βγάλτε.
ΧΡ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ: Δημοσιεύσαμε στοιχεία με βάση τα οποία οι στελεχωμένες οργανικές θέσεις στον Σιδηρόδρομο, τον Φεβρουάριο του 2023, ήταν 730, ενώ σήμερα είναι περίπου 550. Μπορείτε να ρωτήσετε συγκεκριμένα το Υπουργείο πάνω σε αυτό και να μας δώσετε μια απάντηση;
Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας μετέφερα την απάντηση του Υπουργείου. Αν έχει κάτι περισσότερο το Υπουργείο, θα σας μεταφέρω και το περισσότερο.