Πηγή: 902
Όσο εκπνέουν οι προθεσμίες προκειμένου να μπορέσουν οι εκλογείς που έχουν επιλέξει να ψηφίσουν με επιστολική ψήφο να στείλουν την ψήφο τους στις αρμόδιες επιτροπές συλλογής του υπουργείου Εσωτερικών, τόσο αυξάνονται οι καταγγελίες για τα προβλήματα με τα οποία έρχονται αντιμέτωποι προκειμένου να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη σχετική διαδικασία.
Κοινός παρανομαστής στα προβλήματα αυτά είναι η επιλογή της κυβέρνησης και του υπουργείου Εσωτερικών να εκχωρήσει τη διαδικασία αποστολής και παραλαβής της επιστολικής ψήφου στις εταιρείες κούριερ και να περιορίζεται μόνο σε «συστάσεις». Ενώ υπάρχουν ακόμα τεράστιες δυσκολίες για να επικοινωνήσει κάποιος με το υπουργείο και να καταγγείλει τέτοια περιστατικά!
Δεν έχει καν προβλεφθεί από πλευράς του υπουργείου Εσωτερικών η δυνατότητα επαναποστολής φακέλου όταν χάνεται με ευθύνη της εταιρείας (!) ή όταν ο εκλογέας παραλαμβάνει ελλιπή φάκελο (π.χ. λείπει ο φάκελος ψηφοφορίας).
Ενδεικτικά καταγράφουμε από καταγγελίες για τις εταιρείες του εξωτερικού:
- Φάκελοι που παραδίδονται σε άλλες μέρες και ώρες από αυτές που έχει ενημερωθεί ο εκλογέας, ο οποίος περιμένει μάταια να παραλάβει (με ό,τι αυτό συνεπάγεται π.χ. για σχετικές άδειες που έχει πάρει από τη δουλειά καθώς όλα αυτά γίνονται σε εργάσιμες μέρες και ώρες).
- Φάκελοι που έχουν χαθεί από τις εταιρείες κούριερ και ενημερώνεται ο εκλογέας για να βρει λύση μόνος του αφού δεν προβλέπεται δυνατότητα επαναποστολής!
- Φάκελοι που δεν μπορούν να παραληφθούν από τον εκλογέα στη συγκεκριμένη ώρα που απαιτεί η εταιρεία (π.χ. γιατί εργάζεται) και αφήνονται σε ένα σημείο για να μπορέσει να τα παραλάβει χωρίς ποτέ να ενημερωθεί ο εκλογέας για αυτό με αποτέλεσμα ο φάκελος να επιστρέφεται στο ΥΠΕΣ χωρίς τη δυνατότητα επαναποστολής!
- Φάκελοι που παραδίδονται χωρίς καμία ταυτοποίηση, που αφήνονται ακόμα και έξω από το διαμέρισμα που έχει δηλωθεί ως διεύθυνση (!).
- Απαίτηση από την εταιρεία όταν παραλαμβάνει το φάκελο επιστροφής από τον εκλογέα αυτός να ανοιχτεί για να επιβεβαιωθεί ότι περιέχει μόνο εκλογικό υλικό, με αποτέλεσμα, αν γίνει αυτό, το ψηφοδέλτιο να υπάρχει κίνδυνος να βγει άκυρο ή να μην προσμετρηθεί.
Οι καταγγελίες είναι συνεχείς και στο εσωτερικό, όπως για:
- Απαράδεκτους όρους για την παραλαβή των φακέλων από τον εκλογέα όπως π.χ. ότι αν δεν παραληφθούν εντός δυο ημερών επιστρέφονται στο ΥΠΕΣ.
- Αντίστοιχα απαράδεκτες απαιτήσεις για την παράδοση των φακέλων από τους εκλογείς όπως π.χ. ότι η παράδοση πρέπει να γίνει στο ίδιο υποκατάστημα από το οποίο παρέλαβε τον φάκελο ο εκλογέας άσχετα αν έπρεπε να μετακινηθεί και διαμένει προσωρινά σε άλλη περιοχή που υπάρχουν βέβαια υποκαταστήματα της ίδιας εταιρείας!
- Φάκελοι που παραδίδονται ή παραλαμβάνονται χωρίς ταυτοποίηση.
Στα παραπάνω προστίθενται τα ίδια τα λάθη του υπουργείου Εσωτερικών τα οποία τα πληρώνει πάλι ο εκλογέας, όπως για παράδειγμα αίτηση για εγγραφή στην επιστολική ψήφο που έγινε μέσω πρεσβείας, δεν ολοκληρώθηκε με ευθύνη των υπηρεσιών και ο εκλογέας ενημερώθηκε κατόπιν εορτής, αφού είχαν παρέλθει οι σχετικές προθεσμίες, ότι δεν θα μπορέσει να ψηφίσει τελικά. Η δε απάντηση από το ΥΠΕΣ ήταν ότι δεν μπορεί να γίνει κάτι τώρα, έχουν κλείσει οι κατάλογοι!
Όλη αυτή η κατάσταση επιβεβαιώνει την κριτική που από την πρώτη στιγμή άσκησε το ΚΚΕ για τη διαδικασία της επιστολικής ψήφου.
Άμεσα το ΥΠΕΣ, όσο υπάρχει ακόμα χρόνος, πρέπει να εξασφαλίσει ότι όλοι οι εκλογείς, που με ευθύνη των εταιρειών κούριερ ή λαθών του ΥΠΕΣ αποκλείονται από την επιστολική ψήφο, θα μπορέσουν τελικά να ψηφίσουν.