Εικόνες που συμπυκνώνουν τις συνέπειες της πολιτικής της απολιγνιτοποίησης, την οποία υπηρετούν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις και τα αστικά κόμματα, εκτυλίχθηκαν στις 18 Ιούνη στο ορυχείο της Μαυροπηγής, στον νομό Κοζάνης. Συγκεκριμένα, η ΔΕΗ ΑΕ προχώρησε στην ελεγχόμενη ανατίναξη τριών καδοφόρων εκσκαφέων, με την ενέργεια να παρουσιάζεται ως μέρος της διαδικασίας απόσυρσης παλιού εξοπλισμού, ενώ είναι προαπαιτούμενο για το νέο επενδυτικό πλάνο της ΔΕΗ ΑΕ στην περιοχή.