Πηγή: Jacobin Greece

Λίγες μέρες μετά το έγκλημα των Τεμπών, ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δηλώσει ότι θα διαπραγματευεί με τη Hellenic Train και ότι η Hellenic Train θα φέρνει «τα καλύτερα τρένα της και όχι τα σαπάκια».  Σχεδόν δυο χρόνια μετά, τα τρένα που κινούνται στις ράγες της χώρας είναι τα ίδια και η επαναδιαπραγμάτευση αγνοείται…

Ως Jacobin Greece συμμετείχαμε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη και του απευθύναμε μια πολύ απλή ερώτηση: Αν αποτιμάται ως αποτυχία της κυβέρνησης το ότι δεν τηρήθηκε αυτή η δέσμευση και αν έχει γίνει η επαναδιαπραγμάτευση με τη Hellenic Train.

Όπως φαίνεται καθαρά στο βίντεο ο Παύλος Μαρινάκης προσπαθεί με κάθε τρόπο να αποφύγει την απάντηση.

Με λίγα λόγια: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τα Τέμπη είπε το πιο μετριοπαθές που μπορούσε να πει, υποσχόμενος μια αφηρημένη «διαπραγμάτευση» και 2 χρόνια μετά δεν έχει κάνει ούτε αυτό.

Ακολουθεί η πλήρης απομαγνητοφώνηση

Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ:  Το 2023, αμέσως μετά τα Τέμπη, ο Πρωθυπουργός δήλωσε ότι θα γίνει επαναδιαπραγμάτευση με την Hellenic train και είπε αυτολεξεί «θα μας φέρνει τα καλύτερα τραίνα της και όχι σαπάκια». Αυτή τη στιγμή στις ράγες αυτής της χώρας κυκλοφορούν τα ίδια τραίνα, με βάσει τον χαρακτηρισμό του κ. Μητσοτάκη, θα λέγαμε σαπάκια. Έχουμε μπει κιόλας σε αυτά τα τραίνα, έχουμε δημοσιεύσει φωτογραφίες, είναι τα πράγματα δύσκολα. Μάλιστα οι πόρτες στις τουαλέτες των αναπήρων μερικές φορές δεν κλείνουν, των ατόμων με αναπηρία. Θα αξιολογούσατε το ότι παραμένουν τα ίδια τραίνα ως μια αποτυχία της Κυβέρνησης; Επίσης σε τι φάση βρίσκεται αυτή η επαναδιαπραγμάτευση;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Ανέφερα μια σειρά από πρωτοβουλίες και μάλιστα κάποια ολοκληρωμένα έργα της Κυβέρνησης, στον τομέα των μεταφορών, σας είπα ότι κάθε 6 μήνες ο Υπουργός κάνει αναλυτικό απολογισμό, έχουν προχωρήσει πολλά έργα που σχετίζονται και με τον σιδηρόδρομο, με την στενή του έννοια, αλλά και με το ευρύτερο ζήτημα των μεταφορών και σας παραπέμπω σε αυτά τα οποία έχω πει και πολλά ακόμα τα οποία μπορώ να σας επισυνάψω για οικονομία χρόνου. Είναι δεδομένο, για να μην αποφύγω αυτό το οποίο με ρωτάτε ότι πρέπει να γίνουν και περισσότερα. Έχουν γίνει αρκετά, έως πολλά σε κάποιους τομείς τα τελευταία δύο χρόνια, πρέπει να γίνουν περισσότερα και για αυτό και έχουμε μπροστά μας και δύο χρόνια για να κριθούμε συνολικά από τους πολίτες και για το θέμα των εργασιών, των ευρύτερων έργων που ολοκληρώθηκαν στον σιδηρόδρομο. Περιγράφονται στο πρόγραμμα μας, αναλύονται κάθε 6 μήνες και θα κριθούμε συνολικά για αυτά.

 Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ:  Άρα σχεδόν δύο χρόνια μετά δεν έχει γίνει καμία διαπραγμάτευση με την Hellenic train;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Αυτό το λέτε εσείς.

 Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ:  Εσείς τι λέτε;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:   Εγώ σας απάντησα. Αναλυτικά με το τι κάνουμε. Σας είπα 15 πράγματα τα οποία κάνουμε για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και μάλιστα κάθε 6 μήνες ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών δίνει αναλυτική απάντηση. Εσείς μπορείτε να καταλαβαίνετε ότι θέλετε και να παραποιείτε τις απαντήσεις μου, αλλά εγώ τις απαντήσεις τις δίνω πολύ συγκεκριμένα και καταγράφονται. Νομίζω έχετε κάνει γύρω στις δέκα, δεκαπέντε ερωτήσεις και όπως βλέπετε απαντάμε στις ερωτήσεις.

 Χ. ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ:  Επαναδιαπραγμάτευση έχει γίνει, ναι ή όχι;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Σας απαντώ, ότι έχουμε πει το έχουμε κάνει και ότι έχουμε εξαγγείλει το έχουμε υλοποιήσει. Τα αποτελέσματα των πολιτικών αυτών και σε επίπεδο συρμών και σε επίπεδο τηλεδιοίκησης και ασφάλειας, ανακοινώνονται κάθε 6 μήνες από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.