Πηγή: Luben

Μπορεί ο ΠΑΟΚ να πήρε πρωτάθλημα τελικά, όμως κάποια πράγματα όπως όλα δείχνουν δεν αλλάζουν τόσο εύκολα

Όλα τα ωραία κάποτε τελειώνουν, λέει το γνωμικό, αν και εδώ το τελειώνουν σημαίνει ακριβώς το αντίθετο από το «ολοκληρώνονται». Το ωραίο ήταν το όνειρο της Θεσσαλονίκης ότι θα δει Μετρό να λειτουργεί σύντομα (μέχρι το 2020, όπως είχε γραφτεί πρόσφατα), το οποίο όραμα κόντευε να γίνει αληθινό μετά από 324 εξαγγελίες και τουλάχιστον δύο εγκαίνια: Ένα επίσημο event με τον Τσίπρα και ένα ακόμη πιο επίσημο με τον Πανίκα Ψωμιάδη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τα βαγόνια έχουν δεχτεί και τα πρώτα τους γκραφίτι, το οποίο είναι ο ίσως καλύτερος δείκτης ότι ένα μετρό υπάρχει.

Δυστυχώς το όνειρο δεν κράτησε πολύ: Όπως προκύπτει από την επιστολή της κοινοπραξίας που το έχει αναλάβει (η οποία επιστολή έχει ημερομηνία 8 Αυγούστου, όπως αναμεταδίδεται από το ypodomes.com), το έργο αποκλείεται να είναι έτοιμο το 2020 μιας και το χρονοδιάγραμμά του έχει ανατραπεί λόγω προβλημάτων του σταθμού «Βενιζέλου» και όχι μόνο.

Όπως αναφέρει η επιστολή, η οποία στοχοποιεί την προηγούμενη διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι θα αλλάξει πολύ πολύ σύντομα με έναν εκλεκτό του νέου Μαξίμου:

«[…] συνεπώς οι δηλώσεις σας στον Τύπο ότι το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει το 2020, παρά το γεγονός ότι γνωρίζετε και έχετε επί μακρόν ενημερωθεί από τον ανάδοχο ότι αυτό πλέον είναι τεχνικώς αδύνατον, δεν ευσταθούν

Ενώ τα προβλήματα είναι αναλυτικά τα εξής:

«1.Επανειλημμένες καθυστερήσεις στον σχολιασμό και έγκριση των μελετών σιδηροδρομικής επιδομής, παροχής ισχύος έλξης, παροχής μέσης τάσης και διανομής χαμηλής τάσης καθώς και τροχαίου υλικού που έχουν οδηγήσει σε αδυναμία ορθής διαχείρισης από μέρους του αναδόχου των σχετικών πόρων του.

2.Περαιτέρω, σημαντική είναι και η καθυστέρηση που έχει σημειωθεί από την ολοκλήρωση του ανασχεδιασμού του σταθμού ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, λόγω της ανάγκης επανασχεδιασμού του σταθμού, λόγω των αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στη βόρεια και νότια πρόσβαση αυτού, και της διατήρησης μέρους των αρχαιοτήτων στην βόρεια περιοχή. Μάλιστα υποστηρίζεται ότι καθυστέρησε 18 μήνες η κατασκευή της πλάκας μεσοπατώματος λόγω του επανασχεδιασμού (από 1.2.17 κατέστη δυνατό στις 3.7.18).

3.Αδυναμία να αποφασιστεί η τεχνική λύση στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ. Μέχρι σήμερα, αναφέρεται, δεν έχει ληφθεί από την Α.Μ. ουδεμία απόφαση σχετικά με την κατασκευή του επανασχεδιασμένου σταθμού, παρότι έχουν παρέλθει περίπου 2 έτη από την κοινοποίηση των αρχικών αποφάσεων.»

Στο δε φινάλε της ανακοίνωσης υπάρχει αναφορά τόσο σε αίτημα παράτασης «μόλις οριστικοποιηθούν οι εγκρίσεις των μελετών (…) μόνο τότε θα είναι δυνατόν να συνταχθεί ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα», όσο και σε δικαίωμα αποζημίωσης «για την ανόρθωση κάθε ζημίας που υφιστάμεθα από την υπαίτια και αντισυμβατική συμπεριφορά σας». Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι ο απερχόμενος πρόεδρος της  Αττικό Μετρό Α.Ε., Γιάννης Μυλόπουλος, δήλωσε ότι η επιστολή έχει πολιτικές σκοπιμότητες:

«Η χρονική συγκυρία που επιλέγει ο ανάδοχος να κοινοποιήσει μία τέτοια επιστολή, με ένα τέτοιο περιεχόμενο, λίγο πριν την αλλαγή διοίκησης στην Αττικό Μετρό, είναι αποκαλυπτική, τόσο για το επίπεδο της αξιοπιστίας των όσων υποστηρίζει, όσο όμως και των σκοπιμοτήτων που υπηρετεί.»

Αν μη τι άλλο πάντως οι Θεσσαλονικείς θα καταφέρουν λογικά να αντέξουν άλλα 2, 3 ή 50 χρονάκια υπομονής, είναι μαθημένα τα βουνά από χιόνια.